Leveransvillkor

LEVERANSVILLKOR

Våra lagerförda varor levereras till dig inom 2-3 arbetsdagar.

Som speditörer använder vi oss av DHL och PostNord.

Avisering sker i regel via SMS till det mobilnummer eller till den e-post adress som angivits vid beställning.

Om inte paketet hämtas ut i tid återgår paketet till oss och vi förbehåller oss därmed rätten att debitera de merkostnader detta medför vilket är 350kr inklusive moms.


FRAKTVILLKOR

Vi erbjuder våra kunder fri frakt på alla varor. Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för våra utlägg. Denna kostnad är i dagsläget 350 kr.



ÅNGERRÄTT

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distansavtalslagen. Det innebär att om du köper en vara på postorder eller via telefon, TV-shop eller internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Varan ska vara oanvänd. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Ångerrätten gäller oöppnade produkter.

Kontakta oss på info@hultinsur.se med ditt ordernummer för mer information om hur du går till väga.

Ångerrätt gäller varor som är ej använda eller oöppnade.

Ansvar och kostnad för returfrakt ligger på kund i enlighet med Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Varorna skall skickas tillbaka i sitt ursprungliga emballage samt i ursprungligt skick.

Om din försändelse skickats fraktfritt kommer du att debiteras den faktiska fraktkostnaden.  Är du inte nöjd med produkten och vill byta till en annan går det självklart bra så länge förpackningen är oöppnad.

Ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.  Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 14 dagar efter att returen mottagits.

Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något!

Returer skickas till:

Hultins Ur AB (556978-2138)

Företagsvägen 10, 227 61 Lund

Sverige


REKLAMATION

Om paketet är skadat/öppnat vid leverans ska du reklamera det direkt hos ditt utlämningsställe. 

Om något är fel med din produkt ber vi dig att kontakta oss omedelbart så att vi kan lösa problemet. Kontakta oss här eller e-posta info@hultinsur.se och var så specifik som möjligt. Glöm ej att ange ditt ordernummer.


SERVICE

Kontakt sker via e-post: info@hultinsur.se eller via kontaktformuläret här.

Vi har som mål att besvara samtliga ärenden inom 48 timmar. Tänk dock på att vår kundtjänst inte har öppet under lördag och söndag eller allmänna helgdagar. Vi hoppas även att du kontaktar oss om du har synpunkter, klagomål, tips, har önskemål om nya produkter eller vill meddela oss något annat.

Product added to wishlist
Product added to compare.

Genom att du besöker och använder dig utav vår webbsida accepterar du vår integritetspolicy och cookies. Läs mer här...